Modern Bantu Queen

by Friday, July 25, 2014 0 comments
Hey dolls,


Hope life is treating you well and that you are grateful for everything you have!!
I'm feeling fabulous lately, because I am surrounded by people I love and we give each other all the love that we deserve and spending quality time.
This post is about telling you a little bit more about myself. I get a lot of questions from people asking me where I am from and assuming right away that I am  from Jamaïca or any Island. I am from Central Africa, Cameroon and more precisely from Banfang, a western village which lies in the territory of Bamiléké people. We are the Grassland people and we speak a semi-bantu language, ie, our language has been influenced by Bantu-speaking  ethnic groups.
Here is a link if you wish to learn more about the Bamiléké people.
Yesterday when I dressed up, I felt like a modern Bantu queen and I thought I could share it with you.
Hope you like it.
Don't forget to suscribe and share :)



Chefferie de Bafang



The hair piece is originally a necklace/ Le bijou de tête est un collier





High waist shorts/Short taille haute: Asos
Bag/Sac: Mansaya
Shoes/Chaussures: Asos
Top/Haut: Primark
Ring/Bag: Random Boutique-Boutique au hasard
Hair Piece/Bijou de tête: Ayawa Jewelz






J'espère que la vie vous traite bien et que vous êtes reconnaissant(e)s pour tout ce que vous avez! 
Je me sens très bien ces derniers temps, parce que je suis entourée de gens que j'aime et on se donne mutuellement l'amour qu'on mérite et passons de bons moments.
Ce billet a pour but  de vous en dire un peu plus sur moi. Beaucoup de personnes  me demandent d'où je viens et de prime abord pensent que je suis Jamaïcaine ou d'une île. 
Je suis de l'Afrique de l'Ouest, du Cameroun et plus précisément de Banfang, un village à l'ouest qui se trouve sur le territoire Bamiléké. Nous sommes un peuple des champs et nous parlons une langue semi-bantou, notre langue a été influencée par des groupes ethniques de langue bantou. 
Voici un lien si vous souhaitez en savoir plus sur le peuple Bamiléké. 
Hier, quand je me suis habillée, je me suis sentie telle une reine Bantu moderne et j'ai pensé partager avec  ce look avec vous. 
J'espère que vous aimerez. 
N'oubliez pas de vous abonner et  de partager :)
Love Vv



Fashion Hood

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment