Faux Fur

by Tuesday, February 16, 2016 9 comments
Hey dolls,

I hope you are all enjoying life and making the best of it!
I know I say this often but it is one of my mottos!!
Yes we are the 16th of the month, ans it's French curves challenge time initiated by Gaëlle.
This month theme is faux fur. I must say that I wasn't thrilled when I heard about the theme, Yet, things turned out differently.
For starters I had to go hunting for a faux fur piece because it's not something I would naturally go for.
All I knew was I wanted something dark green, guess what? The first piece I came accross was exactly what I had imagined and was looking for( this reminds us how the power of will can be strong, so be careful what you wish for ).
There's a special guest in this post because I was blessed to spend part of the day with her and I thought legitimate to mention her as she is the designer of one of the pieces I'm wearing.
Anyhow, here are the shots and I hope you'll enjoy.
Don't forget to suscribe and share
J'espère que vous profitez de chaque instant de la meilleure façon qui soit!
Je répète souvent cette phrase car c'est l'une de mes devises!!
Eh oui, nous sommes le 16 du mois, c'est l'heure du French curves challenge, initié par Gaëlle.
Le thème du mois est fausse fourrure. Je dois avouer ne pas avoir été emballée à l'annonce du thème mais les circonstances ont changé la donne.
Pour commencer, je devais aller à la recherche d'une pièce dans le thème car naturellement ce n'est pas une matière qui m'attire. Tout ce que je peux affirmer c'est que je voulais une pièce vert sombre et devinez quoi? La première pièce que j'ai trouvé était la bonne (ceci nous rappelle à quel point la volonté peut être puissante alors faisons attention à ce que nos désirons.)
Il y a une invitée dans ce billet car j'ai eu la chance et la joie de passer une partie de la journée avec elle, il est donc légitime que je vous la présente, en sachant qu'en plus c'est la créatrice d'une des pièces que je porte.
En bref, voici les clichés en espérant que ça vous plaise.
N'oubliez pas de vous abonner et de partager


T-shirt: Afrikanista
Skirt-jupe: Misguided
Sneakers-baskets: Puma
Tights-Collants: Primark
Faux fur coat-manteau fausse fourrure: primark
Earrings-boucle d'oreilles: Imported from Mali-importées du Mali
Hair: Ayawa Hairstyle

Let me introduce Aïssé, the lady behind this funky and conscious Brand Afrikanista
Coat: Originally from H&M but modified for a funkier look
Hair: Ayawa Hairstyle


Last day to get a 30% discount on Afrikanista
Dernier jour pour bénéficier de 30% de rédution sur Afrikanista
This video aims at redefining the beauty standards imposed on us by Western cultures, so that our little princesses can identify and call themselves beautiful "au naturel".
Cette vidéo a pour but de redéfinir les canons de la beauté qui nous sont imposés par la culture occidentale, afin qu'elles puissent s'identifier et se trouver belles "au naturel"'.

Design by Nounzilicious
Don't forget to check the other ladies looks and share your outfit using
#frenchcurves on social medias!!
N'oubliez pas de regarder le look des autres participantes et partagez vos looks avec #frenchcurves sur les réseaux sociaux

Love Vv

Fashion Hood

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

9 comments:

  1. Vous êtes magnifiques et super orignales! J'adore!

    Bises

    Eve

    ReplyDelete
  2. Jolies tenues! Oh ce t-shirt "priceless"!

    Missflo

    Beingmissflo.com

    Beingmissflo.com

    ReplyDelete
  3. J'adore ta veste! Mais ce t-shirt a volé mon coeur! <3

    ReplyDelete
  4. La jupe et la veste !!! oh lalala des verts magnifiques !

    ReplyDelete
  5. Tes fringues sont dingues!!! Je suis Oo ET <3
    Claire-Ô Temps pour Soi

    ReplyDelete
  6. Many cash spinning organizations bringing out all Juggernox kinds of combos, weight gain powders, amino acid supplements, increase hormone boosters and many others. to coins in on the strength constructing goals of tens of millions accessible. Muscle building secrets shun these dietary supplements because all they do is reason.For more ==== >>>>>> http://www.healthsupreviews.com/juggernox/

    ReplyDelete
  7. Caused particularly when someone Satin Youth Cream profits weight and the pores and skin grows swiftly causing stretch marks. despite the fact that our pores and skin takes place to be very elastic overstretching might also lead to stretch marks. It usually happens at the time of puberty whilst women and boys body undergo a fast change.For more ==== >>>>>> http://www.strongtesterone.com/satin-youth-cream/

    ReplyDelete